fredag 29 oktober 2010

Huvudvärk

Igår trodde jag ärligt talat att mitt huvud skulle explodera. Jag hade sådan jäkla huvudvärk! Jag låg på soffan på jobbet halva dagen och bara väntade på att få komma hem till min säng. Självklart hade jag kvällspasset med men det kom inga brukare så jag låg och kollade på Kopps. Den är ju så himla rolig! Det var nog bra att jag fick skratta lite för jag mår bättre idag. Ingen huvudvärk men jag håller nog på att bli förkyld. Men jag försöker ignorera det och så dricker jag massa Kan-Jang så jag hoppas på att jag ska klara mig! Hinner inte alls med detta påhitt med att bli sjuk.

Skulle egentligen åkt till min kära syster idag och stannat över helgen men jag stannar nog hemma. Behöver vila och framförallt STÄDA. Det ser ut som 7 svåra år där hemma. Har inte varit hemma någon längre stund på hela veckan så det är nog dags för en storstädning. Man hinner inte med så mycket när man jobbar heltid har jag märkt. Eller man hinner med att träffa folk och ha det roligt men då blir någonting annat lidanade, som lägenheten då.

En annan sak som jag har funderat lite på i några dagar är detta med att utlänningar ser svenska tjejer som "lättfotade". Jag tror att en liten förklaring kan vara att vi tjejer är undernärda på smicker, charm och komplimanger. Svenska killar överlag (säger inte att alla är sådana) är ju inte direkt bra på sådana saker. Det är inte jätteofta som någon lägger ner tid att berätta hur underbart fin man är. De kanske säger det en gång så är det bra sedan. Tänk sedan då att komma till nåt annat land där killarna dränker en i smicker och charm, för det är deras kultur och alla är öppna och de skämms inte. Hur ska vi undernärda klara av att motstå detta? Det är väl bara naturligt att vi faller för det då när man aldrig får höra det någon annanstans ifrån? Jag tycker att svenska killar ska sluta vara så stela och bara börja ösa alla komplimanger och charm som finns där inom dem så vi stackars tjejer får börja känna oss uppskattade!!

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar