söndag 3 oktober 2010

Funderingar

Det är så många i min ålder som är gravida eller har fått barn nyligen. Det ger mig en inre stress. Jag fyller 22 i december och jag har en väldig stress efter att få en egen familj. Jag får höra dagligen "Men du är inte ens 22, du har hela livet framför dig!" men hur ska det hjälpa egentligen? Egentligen tycker jag inte att man ska ha den inre stressen när man är 21, jag tror jag är för gammaldags. Som farfar sa en gång "Förr i tiden om man var 25 och ogift så bodde man nästan på glasberget". Lite det tänket har jag även om jag försöker att ändra lite på det, då jag helt håller med att jag fortfarande har hela livet framför mig.
Jag tänker i alla fall att även om jag verkligen vill ha barn så vill jag ännu mer att personen man skaffar barn med är den man vill leva tillsammans med i resten av livet. Då får man kanske vänta och glädjas för dem runt omkring en som redan har hittat sin "Mr Right". Jag får helt enkelt leva för mina vänner och min familj och ha så roligt och äventyrligt som det bara går. Tiden har sin gilla gång och det kommer nog drabba mig någongång också.

Jag har funderat endel på mig själv det senaste. Jag har börjat ta tag i mitt liv bit för bit. Det är inte direkt så att jag sätter mig ner och för ett samtal med mig själv där jag kommer fram vad som bör göras med mig, men jag tänker rätt mycket om vad som jag bör göra och vad som skulle vara bra för mig själv. Jag vet att det kommer ta lång tid att reda ut mig själv och jag är glad att jag har denna tiden och att jag kan försöka jobba på mig själv. Det är nog inte många människor nu förtiden som hinner jobba tillräckligt med sig själva. Man tänker att "så vill jag vara som person" men det finns aldrig någon tid att då försöka hitta sig själv och bli den person som man innerst inne är och vill vara.

Nu kommer det inte dröja många månader innan jag får åka till solen igen. Igår bokade mamma en resa till Egypten och jag får följa med! (Måste dock betala allt själv men det är smällar man får ta, vi snackar om sol här och värme!) Vi åker i januari. Har aldrig åkt till solen under vintern någongång innan så det ska bli skönt! Det är ju då i slutet på januari som man kanske behöver ha en liten solkick så man klarar sig ända till våren och ljuset.

Jag såg filmen "the book of Eli" nu precis också, den var faktiskt bra. Jag trodde inte att den skulle vara det egentligen för folk har sagt så olika men jag tyckte om den. Den hade någonting över sig som jag tyckte om. Sen så tycker jag verkligen som fightscenerna i den. Den var bra filmad, bra gjord och lämnade kvar en stämning. Då anser jag att man har lyckats med en film. En annan bra film som jag såg i veckan är "Benny & Joon". Underbara Johnny Depp är med i den och den är verkligen sevärd!

Annars så är allt lugnt med mig idag. Mina fingrar mår ganska bra. Inga blåsor och inga plåster idag. Jag sitter på jobbet och tar det lugnt. Om tio minuter så öppnar vårat "öppet hus" och då kommer det nog komma några vårdtagare så jag ska sätta i mig några koppar kaffe till nu så jag kan vara på topp! Jag tycker verkligen om mitt jobb. Det är fritt och man får träffa människor av olika sorter och man får hitta på saker. Det är inte direkt så att man sitter vid ett kontor hela dagarna och gör samma saker dag in och dag ut. Jag behöver få utlopp för min kreativitet och mina sociala förmågor och det funkar perfekt i detta jobbet!

Måste tacka farmor för de underbara köttbullarna med! Sitter och äter dem nu och de är lika goda som vanligt! Massa kärlek till er!

ps ska hälsa till erik med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar