måndag 4 oktober 2010

Måndagar

Måndagar är alltid den dagen som är kämpigast tycker i stort sett alla. Denna måndagen är jag ledig! Fast även om jag inte behövde gå upp till jobbet så är det lite extra jobbigt att komma ur sängen. Men egentligen, man har hela veckan framför sig, massvis med äventyr! Bara för att man jobbar på veckodagarna så betyder det ju inte att man inte kan hitta på saker efter jobbet, eller hur? Sen så går måndagen över lika snabbt som alla andra veckodagar så jag tycker inte att man ska se den som en dålig dag utan starten på någonting bra, som startstrecka för en helt underbar vecka!

Jag har fått mina filmer som jag har beställt från cdon.com också! Så nu ska jag nog se till att ha en Johnny Depp kväll snart! På listan av filmer jag ska se med honom då är: Alice i underlandet, Benny & Joon, Edward scissorhand och Secret window. Det var länge sedan jag såg dem! De som känner sig manade att vara med får säga till, filmförslag får också gärna komma. Vore kul att upptäcka om det finns något mer som man inte har sett med honom, blev helt chockad när jag upptäckte "Benny & Joon" för jag trodde jag har koll på alla hans filmer.

Jag skrev igår att jag ska jobba med mig själv. Jag tror också att jag behöver prioritera att jobba med min virrighet. Någon sa att det kanske berodde på att jag umgås med folk som är virriga och tankspridda så därför blir jag lite sådan med, men vem skulle det vara? Jag har aldrig varit ordningsam men jag har alltid haft koll på allting och haft ett knivstarkt minne. Nu så tappar jag bort allt, är klumpig, förvirrad och allmänt galen ibland. Jag tänker att jag ska skriva ner allt så jag inte ska glömma av det men kommer jag ihåg att skriva ner det ens? Nej...
Som när jag och Sandra skulle ut utanför Hökrum och hämta bilen på ett ställe som min mammas sambo jobbar. Jag trodde jag kunde vägen men det gjorde jag självklart inte. Jag ringer mamma och hon ger en noga vägbeskrivning, jag lägger på och i samma sekund glömmer jag allting som hon har sagt. Det slutade med att vi hamnade i Härna, trevlig by. Som tur var fanns det teckning där ute i ingenstans så jag blev guidad tillbaka till rätt ställe av mamma. Det är så pinsamt! Som tur är har jag fortfarande någorlunda koll på mitt jobb i vilket fall.

Dagen till ära har jag diskat, borde egentligen städa igen. Det är också en sak som jag inte förstår. Hur kan det bli så stökigt med en gång? Känns som om jag städar varje dag! Vem stökar ner? Vem kommer hem till mig när jag inte är hemma? Vore väldigt snällt om du kunde börja städa efter dig för jag har roligare saker för mig än att städa. Som till exempel träna. Jag borde göra det idag men jag hittar inte rätt energi än. Kanske tar en promenad ute hos mamma sedan. Att ta mig till gymmet idag ensam känns inte som nånting jag kommer orka (ja jag vet att jag kommer få höra detta men den personen kan ju ta och tänka på när sist han var på ett gym!) men ibland får man inte orka också!

Music, Maskinen buffalo blues

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar