måndag 11 oktober 2010

Höstmys

Det har varit så fint väder idag! Tog en härlig långpromenad med en vårdtagare på jobbet. Det är så himla fint i staden under alla årstider men hösten är ju alltid lite extra mysig.
Fick med mig Sandra ut på en promenad sedan när jag kom hem också. Jag är glad att jag bor i en sådan liten stad att man kan få lugnet när man kollar på sjön i solnedgången.

Helgen har varit väldigt bra! Hemskt trevlig och mysig. Men nu har måndagen redan gått som började väldigt pinsamt. För första gången i mitt liv försov jag mig. Jag vaknade 08.16 av att jobbet ringer och undrar vart jag är. Jag fick panik verkligen! Jag försover mig aldrig, jag har alltid stenkoll på mina tider men i morse så har jag stängt av väckarklockan i sömnen! Jag börjar bli orolig för mig själv. Antagligen kan det bero på att jag knappt sov någonting natten mellan lördag och söndag av olika anledningar som vi inte ska ta upp här. Sedan gick söndagen i ett så hann inte sova så mycket på dagen heller. Så jag behövde nog sova den extra timman jag fick för har ändå varit hyffsat pigg idag.

Nu sitter jag och Isolde i soffan och myser. Det är svinkallt ute och stjärnklart så jag har tänt lite ljus och myser under filten. Tyvärr går det inget bra på tv men det är rätt mysigt ändå.
Till helgen kommer Maria och Linda hem! Ska bli underbart att få träffa dem igen, saknar dem otroligt mycket!
Nu ska vi snart sova här så vi är pigga eller i alla fall jag är pigg så jag orkar med mina 10½ timmar på jobbet i morgon.
Kram och God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar