måndag 18 oktober 2010

Ny vecka, nya äventyr!

Ja då var det måndag igen. Sitter på jobbet och mest sitter av tiden. Skulle i alla fall ha ett besök idag men han ringde och avbokade så nu sitter man och rullar tummarna. Jag älskar mitt jobb men det är lite jobbigt som idag när man inte kan göra så mycket. Då känner jag mig överflödig men jag kan ju inte gå hem heller för jag måste göra mina timmar.

Har haft en väldigt bra helg i vilket fall. Umgåtts endel med min pappa och det brukar inte ske så ofta så det var väldigt trevligt. Sedan utmanade jag mig själv lite och följde med till en inflyttningsfest där jag inte kände någon (vilket verkligen är ångestframkallande för mig) men jag hade väldigt kul! Man ska inte säga nej till saker. Visst, det kan gå fel men oftast så har man ju väldigt trevligt när man väl kommer dit. Det är inte så farligt att prata med människor som jag bygger upp i mitt huvud.

Idag blir det tvättning som gäller hemma. Jag kom på i morses att jag i stort sett inte har några rena kläder kvar. Förstår inte varför jag aldrig lär mig för det är samma sak varje gång jag ska tvätta. Jag borde bestämma en tvättdag en gång i veckan så man aldrig behöver rota igenom hela garderoben (okej, jag kommer inte in i garderoben för alla saker men ni förstår hur jag menar..) för att hitta några rena kläder. Det blir ju så mycket jobbigare att tvätta med när man har 5 maskiner att tvätta och vi har en såndär långsam tvättmaskin i huset med så en tvätt tar 1½ timma så man har ju att göra en hel dag, vilket är väldigt segt.

Nu är det måndag igen vilket betyder att det finns många nya äventyr att se fram emot. Har nog ganska mycket att göra i veckan tror jag. Det känns så i alla fall när jag tänker på det. Ska träna idag och så kanske vi ska ha lite återförening med oss som slutade omvårdnad på komvux i våras nu på onsdag. Vet inte riktigt hur det blir än men det vore roligt att träffa alla och se vad alla håller på med nu.

Shakira- Shewolf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar