onsdag 6 oktober 2010

Nya skor!

Dagen på jobbet idag var helt tvärtom från igår. Jag hade ett besök i morses sen har jag suttit inne, rensat pärmar och svarat i telefon fram till halv fyra. Tur jag hade en kortare dag, man känner sig lite överflödig när man inte gör något nyttigt. Samtidigt är det viktigt att någon finns som har tid ifall någonting händer eller det kommer vårdtagare som vill hitta på nåt. I morgon blir det dock full fart igen så det är ju bra!

Efter jobbet åkte jag ner till stan för att köpa nya träningsskor. De jag har nu är urkassa och har i och för sig alltid varit men jag fick de för halva priset och då kunde jag inte tacka nej. Nu däremot har jag hög klass på mina skor så nu hoppas jag att jag slipper få ont i fötterna! Jag var där i nästan en timma, jag ska ju alltid krångla och hitta någonting som det är fel på och försäljaren var lite likadan. När jag hade hittat ett par som kändes bra och var bekväma så hittade han ett nytt par som jag skulle prova. Min beslutsångest fick en rejäl prövning kan jag säga! Men han var väldigt trevlig och tillslut kom vi fram till ett bra par (självklart väldigt dyra så nu får jag hoppa frisören denna månaden också..)
Han gav mig till och med ett par bra strumpor som han tyckte jag skulle ha. Jag sa att jag lätt fick skoskav och då sa han att det var för jag hade bomullsstrumpor så han gav mig ett par andra som var av mer syntetsmaterial som "andades". Jag tycker om när de kan göra så, man känner sig speciell som kund om de kan bjuda på lite i alla fall när man ändå köper svindyra skor.

En annan sak som jag har börjat tänka på nu för tiden är att väldigt många här i stan kör runt med jättefina, dyra bilar! Lyxmärken och senaste modellerna överallt! Jag känner mig jättedum när jag åker runt med min skrutt-bil när en Audi, Chevrolet, Lexus eller BWM åker framför och bakom mig. Vart får alla sina pengar ifrån? Eller har bilarna helt plötsligt blivit mycket billigare? Eller har det alltid varit så men att jag nu har börjat lägga märke till det mer? Kanske har det flyttat hit mer rikt folk.

Nu ska jag nog äta lite sedan vila för att vara pigg för att prova de nya skorna på gymmet ikväll med Sandra och Stina. Härligt att få svettas lite!

Music, Eminem ft Rihanna Love the way you lie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar