måndag 28 februari 2011

Möte!

Känner mig stört cool när jag provar ett par stålhättekängor (som går upp till knäna typ) och lyssnar på Ebba Grön. Jag hade nog lätt varit punkare på 80-talet. Hur coolt hade inte det varit? Grön tuppkam, stålhättekängor och en skinnjacka med nitar som det står "FUCK YOU" på. Hade varit kung. Lätt.

Just nu sitter jag i Sthlm, ska om några timmar åka ner till Norrköping på informationsmöte om utbildningen Humanistisk Behandlingspedagog. Ska bli väldigt spännande men jag är nervös som vanligt. Att vara själv och hitta överallt i en stad som jag aldrig har varit i innan. Men det blir en utmaning som allt annat! Jag gillar att utmana mig själv. Även om jag bryter ihop av nervositet och magknip under tiden så känns det så bra sedan när man har gjort det! Jag ska bara vara iskall och tänka att ifall jag hade varit punkare på 80-talet så hade jag bara kunnat komma in och fått respekt. Hade varit jättecool. Så ska jag tänka. Att jag är jättecool och kan allt. Då löser det sig alltid!
För att jag inte ska åka vilse så har jag fixat en gps till min telefon. Jag fixade den igår så provade på vägen upp för skulle stanna i Nyköping och hitta till busstationen (jag körde till tågstationen, så jävla typiskt.. Enda staden som inte har tågstation och busstation på samma ställe) och den funkade hur bra som helst! Den är gratis i 5 dagar sen kostar den men jag har för mig att det inte var så mycket. Det är Telias navigator och jag kan verkligen tipsa om den till er som har iPhone! Kanske finns den på Android med, vet ej.

I morgon ska jag tillbaka till jobbet. Det har varit skönt att fått vara ledig i några dagar nu. Tror jag behövde det. Känner mig inte fullt så sönderstressad längre. Men det ska bli väldigt kul att få komma tillbaka till alla!
Idag är det min namnsdag! Grattis till alla Marior!

PEACE OUT!

Music - Ebba Grön, Staten & Kapitalet

1 kommentar:

  1. Hahaha, har svårt att se dig som punkare men tycker att du är cool ändå :D Tack och grattis själv

    SvaraRadera