onsdag 9 februari 2011

Mycket känslor

Detta skrev jag innan på jobbet. Det är väldigt svart men det var verkligen så jag kände då. Jag tror ibland att jag har en släng av bipolär sjukdom för jag växlar väldigt mycket i humör men jag tror det beror på p-pillren (kanske för mycket information men men). Kände mig poetisk och jag tycker det är fint på något sätt men jag har censurerat lite så det är lite hoppigt men det funkar ändå!

Där satt hon i köket och kände sig helt jävla patetiskt svindålig. Jobbet hon hade vikarierat på skulle snart gå ut. Inne på kontoret satt kollegorna och gick igenom personer som kunde vara aktuella för tjänsten och hon var inte bland de aktuella. 
"Vi tycker verkligen du har gjort ett bra jobb men...."
Hur sämst kan man bli?
Snart är det alla hjärtans dag med. 
Precis som hon kände sig på jobbet kände hon sig i privatlivet också; helt jävla patetiskt svinensam.
Men hon tänkte inte gråta nu. Måste hålla ihop sig. Bättre att vara lite sur och arg då. Att visa ilska är bättre än att visa tårar.
Samtidigt som allt höll på att rasa så kändes det som om hon inte hade någon anledning att vara ledsen eller sur eller arg eller deppig.
Ibland måste man påminna sig om  att man ändå har vänner och familj. Den kärleken är ovärderlig!
Det är bara att resa sig och borsta av sig när man faller.

Ska säga att efter ha jobbat över 2 timmar idag med en brukare som mådde dåligt så kom jag hem och kände att jag aldrig skulle orka bli glad igen. Men efter att ha suttit och kollat på Glee i några timmar så är jag hur glad som helst! Även om det är rätt sent så ska jag sätta på löjlig musik (typ Britney Spears) på hög volym och städa i ordning lite här i lägenheten! Jag hade planerat att göra storkok av köttbullar men det får vänta, hade som sagt ingen energi när jag kom hem så jag får skjuta på det lite!
I morgon ska jag göra någonting som jag aldrig gjort innan. Jag ska till barnmorskemottagningen och göra ett cellprov! Jag kan inte säga att jag jublar direkt för det förstör min sovmorgon men det är väl bara att traska dit, slänga upp benen och få det överstökat!
Den 25 ska jag till Sthlm igen, ska bli kul :-)

Puss på er sötnosar!

2 kommentarer:

  1. Trots att du skrivit ett jättefint inlägg är det jag reagerar på att du tycker att Brittan är töntig! Puss

    SvaraRadera
  2. Bra, man måste fokusera på det som är bra i livet! Du har så mycket! Du är bäst!!!

    SvaraRadera