söndag 20 februari 2011

Vara nöjd!

Jag vet att jag har varit lite gnällig det senaste. Jag känner att jag lite har haft grund till det för jag har haft rätt mycket otur.
Idag när jag vaknade så öppnade jag fönstret och kröp ner under täcket igen. Solen lyser, klarblå himmel, iskallt, men jag har det varmt och skönt under mitt täcke. Sedan fick jag reda på att jag skulle iväg till bästa farmor och farfar. Jag gick upp och skulle göra mig i ordning. Då slog det mig. Fy farao vad jag trivs med mitt liv just nu! Jag har mina "downs" men jag trivs verkligen med allt runtomkring! Jag har ett jobb, en lägenhet, en katt, massa vänner, familj, helt underbara arbetskamrater och folk som vill vara med mig!
Jag har alltid känt att man inte kan leva ett komplett liv utan en kärlek att dela livet med men jag har nu kommit fram att det går alldeles utmärkt! Man har kärlek runtomkring sig hela tiden. Det är bara det att man inte ser den alltid.

Igår hade vi kalas för Daniel! Jag skämde bort honom massor och köpte ett legobygge för mycket pengar men han blev så himla glad så det var helt värt det!



Vi satt och byggde ihop allt igår kväll. Det tar lång tid! Jag har aldrig byggt ihop ett sådant bygge innan men det var hur roligt som helst! Kommer nog köpa mer byggen framöver så jag får vara med och bygga ihop!

Idag efter farmor och farfar så ska jag se till att vara duktig igen och städa undan och göra en massa köttbullar! Jag har köpt ett kilo nötfärs så nu ska här rullas!

Music- Katrina and the Waves, Walking on sunshine

1 kommentar: