söndag 13 februari 2011

Konstigheter

Ibland när jag är inne i mina tankar så kan jag komma på saker som jag har gjort för länge sedan och som jag skämms över extremt mycket. Det är kanske inte några direkt elaka saker som jag har sagt eller gjort men det är saker som har hänt och efteråt har jag tänkt "Hur i hela friden kunde jag göra/säga så?!?" Oftast är det när jag själv har gjort bort mig eller sagt något helt opassande. När jag sedan nu tänker på de händelserna så skämms jag så fruktansvärt mycket! Men varför går man och ältar saker som antagligen ingen annan än jag själv kommer ihåg i flera år? Det kan vara saker som jag gjorde när jag var 14 år! Det är 8 år sedan nu! Men på något sätt så sitter de kvar och ibland poppar de upp i mitt huvudet och så skämms jag en stund.

En annan sak som jag har märkt att jag nästan har tvångstanke på är att så fort jag tagit på handkräm på mina stackars torra händer så blir jag automatiskt väldigt kissnödig. Förstår ni hur irriterande detta är? Jag måste antingen gå och hålla mig i ca en halvtimma (handkrämen måste ju komma in ordentligt i huden och försvinna in) eller så måste jag gå på toa och sedan smörja in dem igen! Dagens i-landsproblem!

Igår skulle jag ta jobbilen ner till ICA och handla. Den har en grej att när det är många minusgrader ute så går det inte att stänga dörren för "haken" fryser fast så den blir som en svängdörr ungefär. I alla fall, det hände när jag skulle in i bilen, men på något sätt lyckades jag stänga den och låste bilen (när jag satt inne) för att den inte skulle åka upp igen. Men mina vänner, när jag kom ner till parkeringen på ICA så hade ju självklart låset hunnit frysa! Så där satt jag och försökte klänga och klättra mig runt till alla dörrar. Måste sett helt hysteriskt roligt ut. Men efter att ha låst och låst upp och använt mycket muskler så fick jag tillslut upp en dörr som tur var. Men hur pinsamt hade det inte varit om jag inte hade fått upp någon dörr? Typ knacka på rutorna tills någon märkte mig där på parkeringen och sedan förklara att jag inte kommer ut? Men jag hade ju som tur var turen på min sida! Kommer dock nog inte försöka åka någonstans ensam i den där bilen i minusgrader...

Denna underbara film såg jag igår med min kusin och syster i Göteborg! Vi såg den på engelska vilket jag tror är tvunget för oftast blir de väldigt dåliga när man översätter, det märker man bara på text-översättningen. Tyvärr ska de hålla på att ha alla filmer i 3D nu förtiden vilket jag tycker förstör lite för en vanlig animerad film är 3D effekter inte nödvändiga. Men jag tyckte ändå att den var väldigt rolig! Skulle lätt kunna se den igen!
Ikväll ska jag och mamma se Svinalängorna. Det blir mycket bio men det går ju aldrig att klaga på! Det finns väldigt många filmer på bio nu som jag vill se!

Puss på er!


Music - Bonnie Tyler, Holding out for a hero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar