fredag 4 mars 2011

ÄNTLIGEN!

Igår såg jag en sådan sjukt cool kille. Han var ungefär i min ålder, antagligen några år äldre. Lång och smal och blond. Hade en såndär "plommonhatt" och lång sjömanskavaj. Jag såg han på ica. Han åkte i en blå skruttbil med regnummer från Lettland. När han körde därifrån så var ciggen i mingipan, hatten på sne och det spelades eurodisco på hög volym. Jag vet inte varför men han fick mig att skratta och bli glad. Han såg så härlig ut och han kändes äkta.

Jag tänkte jag skulle klaga lite på vår kära regiring också. Det är inte ofta jag ger mig in i politiken eftersom jag inte har någon koll men jag fick reda på någonting i förrgår som antagligen kommer påverka mitt jobb och speciellt mina brukare. Först måste jag förklara vad en "ledsagare" är förnågonting för er som inte vet. Det är en person som blir anställd av kommunen för att hjälpa en person som är isolderad pågrundav sin sjukdom. Det kan handla om handikappade, utvecklingsstörda eller psykisktsjuka. En ledsagare ser till att personen kommer ut från sitt hem och gör roliga saker för att höja livskvaliten. Nu har det då bestämts att personen som har ledsagare ska behöva betala allting som hon/han gör med ledsagaren! Innan så behövde personen bara betala för sig själv självklart och kommunen betalade för ledsagaren men nu ska personen betala för ledsagaren också! Hur sjukt är inte det? Vem har råd med det? Då kommer detta bli en klassfråga.
Hur i helvete kan man bestämma en sådan sak? De flesta som är sjuka är långtidssjukskrivna eller sjukpensionärer. Man blir inte direkt rik på det, det är precis att de klarar sig. Hur ska de ha råd att betala för den andra personen också? Då kommer det bli de rika som är sjuka som får ha lyx med ledsagare medans de andra vanliga döda får sitta hemma och bli ännu sämre pga isolation för de inte har råd. Jag tycker detta är katastrof.
Men nu har jag fått skälla lite så nu ska vi bli glada igen!

Ikväll blir det ÄNTLIGEN utgång!! Jag fick med mig Frida och kanske följer Natalie med också. Fy farao vad här ska dansas!! Vi kommer ha hur roligt som helst! Ska äntligen få komma ut, det var nästan 3 månader sedan nu! Det får inte gå så lång tid mellan varven! Kommer ta massa kort som jag lägger ut så alla ni som dissar och inte vill (Jenny, jobb är inte en godkänd ursäkt) får se hur otroligt roligt vi har haft!



PÖSS

Music - Rihanna, S&M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar