söndag 2 januari 2011

Nytt År!

Spenderade min födelsedag med att vara sjukligt förkyld, hostade ut mina lungor och snöt ut min hjärna. Men det var en trevlig födelsedag och nyårsafton ändå!

Nu är det nytt år, 2011. Jag satt och funderade på 2010 häromdagen. Jag kom på att jag är i ungefär samma sits som jag var för exakt ett år sedan; Fortfarande singel, bor i samma lägenhet, umgås med samma folk, ser på samma tv-program, har min Isolde och dagarna rullar på som vanligt. Först ansåg jag detta som ett otroligt bakslag, år 2010 hände ingenting, totalt meningslöst. Men så började jag fundera på mig själv. Inte alla yttre saker som händer runt omkring utan inom mig. Jag är inte samma Anna nu år 2011 som jag var i början på 2010. Att vara ensam utvecklar en väldigt mycket. Jag är självsäkrare, har bättre självförtroende och mer utåtriktad. År 2010 utvecklades jag till något som jag trivs mycket mer som än den jag var innan, utan självförtroende och ingen självkänsla. Jag har utmanat mig själv och kastat mig ut i världen på olika sätt. Har verkligen inte lyckats något vidare men jag har ändå borstat av mig smutsen och fortsatt ändå.

Jag undrar hur jag kommer tycka och tänka om år 2011, när jag sitter här igen om ett år. Jag hoppas att det ska bli ett bra år, att jag ska fortsätta utvecklas och om jag har tur kanske jag hittar lite kärlek med!

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen så jag lägger ut lite random bilder som jag har på min telefon!

 Luciafirande på Åsundsholm
 Min sötnos i papperskorgen ^^
 Klä granen
 Åka snowracer med Daniel!
Jag i fina lockar!


I morgon blir det jobb igen. Tror jag ska jobba alla dagar denna veckan. Vilket kanske är tur för Oscar är i Schweiz denna veckan. Känns konstigt när en vän som man pratar med varje dag bara drar sådär, dålig stil. Har börjat umgås lite med Axel igen, det är trevligt faktiskt, har saknat honom..
Den 26 januari drar jag till Egypten och jag läängtar!! Vill ha sol och värme och inte massa snö och kyla! Speciellt inte om det börjar bli mildväder nu med tö och hemskheter! Ska börja dricka koleravaccinet nu i veckan med, har hört rykten om att det är väldigt otrevligt att dricka och man kan må illa och få diarre, känns väldigt spännande.
Jag fick en massa böcker på min födelsedag så tror jag ska läsa lite innan jag somnar! Köpte förresten en födelsedagspresent till mig själv idag, Armanis parfym Acqua di Gioia. Har velat ha den sedan juni så det var på tiden.
Sov gott alla!
Kram

1 kommentar:

  1. Jisses vad jag gillar att läsa dina kloka inlägg! Jag hoppas att du kommer att se tillbaka på 2011 som ett fint och underbart kapitel i livet:) Tänk på vad Melissa Horn sjunger: Jag tror att livet just har börjat och det blir vad jag gör det till... Tycker att det är fint att tänka så!

    Jag kommer att ta med mig allt det fina från året som gick och allt det hemska, sorgliga och tråkiga får stanna kvar!
    Ta hand om dig vännen så hörs vi snart igen <3

    SvaraRadera