söndag 9 januari 2011

ångestdag

Har varit sjuk sedan tisdags. Är väl frisk nu, men det är söndag och det blir tillbaka till jobbet i morgon. Har en riktig söndagsångest idag blandat med lite depression. Har rent ut sagt en skitdag och har bestämt att 2011 är sämsta året nånsin. I mitt horoskop stod det att början av året skulle vara romantiskt och kärleksfullt för mig. Jamenvisst. Har legat sjuk sedan nyår. Hur kan det vara romantiskt? Okej visst det är bara den 9:de men jag är ändå skeptisk. Jag är bitter. Håller på att baka en morotskaka och inte ens det får mig att bli det minsta glad. Det är så mycket som jag vill ska funka nu som inte gör det. Har en stor klump i hela magen. Så fort någon frågar hur det går med jobb och allt sådant så vill jag bara bli onsynlig och springa tills jag inte kan bli hittad för jag vet inte vad jag ska svara. Jag har inte en aning. Jag vet inte vad om kommer hända. Jag vet inte om jag får nåt jobb. Jag vet inte om jag kan ha kvar lägenheten. Men idag ser jag allt svart så ser bara allt det värsta som kan hända så är lite partisk till den mörka sidan. Kanske kommer kännas bättre om några dagar.

3 kommentarer:

  1. kram på dig vännen! hoppas det löser sig och att det känns bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Rycka upp sig vännen:) 2011 kommer att bli ett superår där kärleken frodar och nu har du varit sjuk så det räcker för hela året;) Kram<3

    SvaraRadera
  3. Anna, snälla Du en sån svartsyn på tillvaron är omöjligt realistisk. Massor av ljusglimtar finns, förkylningen på retur, jobbet ordnar sig och Du har massor av vänner. Sen bor Du i "stan",visserligen en förunderlig sådan..., men Du har nära till alla bekvämligheter, affärer m m. Snart har halva jan månad passerat, dagarna blir längre och vips är det vår, Anna. Mvh snöskottaren i Gärdsbo.

    SvaraRadera