torsdag 25 november 2010

Komplimanger

Jag har fått två stycken fina komplimanger denna veckan som jag har blivit oerhört glad över! Den första var att jag var minst lika god som vaniljglass och det var det sötaste jag hört! Sen fick jag en annan som jag reagerade på och det var att ifall jag umgås med en person så betyder det verkligen att jag tycker om den personen. Jag är bra på att ge bekräftelse och sådant och framförallt är ärlig. Jag blev så glad när jag hörde det för det är verkligen någonting som jag vill vara! Jag är inte falsk, tycker jag inte om någonting eller någon så gör jag inte en hemlighet av det utan då får det liksom vara. Att vara ärlig tror jag man kommer väldigt långt med. Visst självklart drar jag lite vita lögner ibland men det gör ju alla. Jag vill heller inte såra någon eller orsaka problem men i längsta möjliga mån är jag alltid ärlig! Det är så kul när man vill vara på ett speciellt sätt och att andra sedan märker av det och att man har lyckats vara den personen man vill va!

Något som jag började tänka på idag är gamla människor. För det första vill jag säga att jag får riktig panik på äldre personer som är mer döda än levande men som ändå envisas med att köra bil!! Det går extremt långsamt och det är irriterande för alla och det är framförallt livsfarligt! Speciellt när personer som jag blir stressade och irriterade av att det går i 30 km/h när man får köra i 70..
Det andra när det gäller äldre är att hur otroligt söta de är! De har levt sina liv, de har hittat kärleken, bildat familj, varit med om äventyr och självklart också tragedier. Det som är synd är att så många är bittra. De som är bittra har nog inte fått ut det de ville av sitt liv, kanske är besvikna på sig själva och är ensamma. Jag hoppas att jag kan få bli en söt gammal gumma när jag blir gammal. Kommer säkert bo i en liten stuga med mina fem katter och baka massa goda kakor till mina söta barnbarn, det är min dröm. Kan jag få det så så kommer jag inte ha någonting att vara bitter över!

Om en vecka åker jag till Stockholm, längtar!!

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar